Alles over de werkwijze van onze praktijk.

Aanmelden

Nieuwe cliënten kunnen zich telefonisch aanmelden of via het aanmeldingsformulier op deze site. Hierbij wordt kort de reden van aanmelding en enkele persoonsgegevens genoteerd. Bij het tabblad Privacy kunt u lezen waarom wij uw gegevens nodig hebben en hoe wij met uw gegevens omgaan.
Meestal kunt u direct een afspraak maken met de logopedist. Lukt dit niet dan wordt u op een later tijdstip teruggebeld.

De eerste afspraak

Tijdens de eerste afspraak maken we kennis met elkaar. U vertelt de klacht. De logopedist verzamelt algemene gegevens. Deze gegevens geven de logopedist een idee van uw klacht, mogelijke oorzaken of belangrijke achtergrondinformatie. Indien u iets niet wilt vertellen of niet in uw dossier genoteerd wilt hebben, geeft u dit dan direct tijdens het gesprek aan.
Wij vragen u om onderstaande bij de eerste afspraak mee te nemen:
• Uw identiteitsbewijs (of dat van uw kind)
• Uw verzekeringspas
• De verwijzing van uw huisarts of specialist
• Eventueel een eerder verslag van huisarts, specialist of andere logopedist

Informatiepakket

U ontvangt een informatiepakket van de praktijk bestaande uit onze algemene voorwaarden inclusief de betalingsvoorwaarden, een kopie van de behandelovereenkomst, een informatiefolder over de praktijk, de praktijkregels en visitekaartje van de logopedist waarop uw afspraken genoteerd kunnen worden. De behandelovereenkomst wordt met u doorgenomen en door u ondertekend. Uw verzekeraar kan ons controleren (AUDIT), daarom hebben wij een ondertekende overeenkomst nodig.

Onderzoek

Door middel van een test, toets of een (spel) observatie onderzoeken wij de klacht. Als behandeling nodig blijkt, worden samen met u de behandeldoelen bepaald.